Road trip dag 11 - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu Road trip dag 11 - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu

Road trip dag 11

Door: Maaike en Bas

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Bas

17 September 2016 | Verenigde Staten, Palm Springs

Vandaag stond weer een dag reizen op het programma. De rit ging van San Diego naar Palm Springs. Maar eerst nog even ontbijten in San Diego. We hadden een ontbijtrestaurant gezien in North Park gisteren en omdat het ontbijt in het hotel weinig voorstelde, besloten we daar maar naartoe te gaan. Prima koffie en een goed ontbijtje!
Vervolgens de auto ingestapt en koers gezet richting de woestijn. En wat was dit weer een mooie rit! We bleven van de snelweg af en kwamen weer door eindeloze landschappen met gele velden en af en toe een heel klein plaatsje. Warm was het ook en onderweg weinig ander verkeer. Prachtig! Uiteindelijk begon de weg omhoog te kronkelen en begonnen we aan een serieuze klim. Ook dit stuk was weer prachtig om te rijden. Net over de top konden we stoppen op een uitkijkpunt met een waanzinnig uitzicht over de vallei waar Palm Springs ligt. Heel bijzonder om bebouwing in dit woestijnlandschap te zien liggen. Behalve de bebouwing zag de rest van het landschap er uit alsof je op Mars stond. Onder ons konden we goed de kronkels zien die we straks naar beneden moesten rijden om de vallei in te komen. Prachtig gewoon.
In Palm Springs aangekomen konden we meteen inchecken in het hotel. Blijkbaar wordt het hotel voornamelijk in het weekend bezet, wanneer er ook poolparties gehouden worden. Doordeweeks is het er echter een stuk minder druk. Heerlijk eigenlijk wel. Een blik naar het zwembad leerde ons dat er niemand was. Na een drankje in de bar gedaan te hebben dus maar snel omgekleed en lekker in het water gesprongen. Tussen de palmen en kolibries heerlijk een uurtje gezwommen. Daarna lekker in het hotel gegeten en toen was het wel weer mooi geweest voor vandaag. Morgen staat een bezoek aan het Joshua Tree National park op het programma.