Road trip dag 5 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu Road trip dag 5 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu

Road trip dag 5

Door: Maaike en Bas

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Bas

06 September 2016 | Verenigde Staten, Oakhurst

Nadat we gisteren op de weg naar Oakhurst al een aardig stuk door Yosemite hadden gereden, hadden we vandaag de hele dag om het park te verkennen. Een dag lijkt veel, maar met een oppervlakte van bijna 3100 km2 is dat natuurlijk niet veel. We moisten ons dus beperken tot een route rijden met de auto, en de wandelingen overslaan. We begonnen met de rit naar Glacier Point. Dit is een hoog uitkijkpunt, waar je prachtig uitzicht hebt over Yosemite Valley en ook de heuvels eromheen. De rit ernaartoe was al spectaculair. Veel stops gemaakt om de prachtige omgeving op ons in te laten werken. Bij één van deze stops stond Maaike foto's te maken, toen we uit onze ooghoek iets zagen bewegen. Beren! Gelukkig voor ons waren ze nog een aardig eindje weg, maar ze liepen de bossen in. Gelukkig niet helemaal dieper, maar af en toe vingen we nog een glimp van ze op. Maaike heeft ze zo op film gekregen! Erg gaaf!
Aangekomen bij Glacier Point konden we inderdaad bevestigen dat de uitzichten prachtig zijn. De foto's doen de werkelijkheid te kort want dit is niet in een plaatje te vatten.
Na Glacier Point nog een rondje gemaakt door Yosemite Valley, maar het werd inmiddels al laat. Terug naar het hotel dus maar. Je zou hier weken zoet kunnen zijn als je ook de talloze trails die er zijn wilt gaan verkennen.
Terug in Oakhurst hadden we een een BBQ restaurant gevonden waar we wilden gaan eten. Goede keus geweest. Heerlijke Brisket en Cajun Gumbo gegeten!
Morgen alweer door naar Monterey om Highway 1 te verkennen.