Road trip dag 3 - Reisverslag uit Minden, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu Road trip dag 3 - Reisverslag uit Minden, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu

Road trip dag 3

Door: Maaike en Bas

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Bas

05 September 2016 | Verenigde Staten, Minden

Vandaag stond een actieve dag op het programma: Kayakken op Lake Tahoe. Maar eerst even een wasje draaien. Gelukkig heeft dit hotel een eigen wasruimte, dus dit was zo gebeurd.
Na het ontbijt meteen vertrokken richting South Lake Tahoe. Dit is zowel een wintersportplaats als een watersportplaats. Gelegen aan zowel het meer als aan de voet van de Bergen hier. De rit ernaartoe was al prachtig. Minden ligt in de vallei, en om bij het meer te komen moesten we de Bergen over. Een ritje van ongeveer 50 minuten.
Onderweg kwamen we ook nog door het plaatsje State Line. De naam zegt het al, door het plaatsje loopt de staatsgrens tussen Nevada en Californie. De grens is makkelijk waar te nemen aangezien de Nevada kant bestaat uit hoogbouw en casino's en de California kant uit laagbouw.
Vanuit State Line reden we zo South Lake Tahoe in. Daar was al te merken dat het Labor day weekend was. Wat een drukte! Gelukkig moesten wij nog een stuk verder zijn, omdat we bij Emerald Bay de Kayaks wilden gaan huren. Hiervoor moesten we nog een stuk langs het meer rijden. Wij waren echter niet de enigen die dit idee hadden want kilometers voor en kilometers na de afdaling naar de baai stond de weg vol met auto's. Er was geen plek meer dus besloten we iets verder terug naar Baldwin beach te gaan. Hier was een grote parkeerplaats, waar we bij aankomst meteen een brochure kregen over de kans op het tegen komen van beren. Het strand was rustig en we zijn geen beren tegen gekomen. Wel hebben we een Kayak gehuurd, zodat we vanaf daar toch nog Emerald Bay in konden. Door de vele motorboten hadden we last van best wel wat golfslag, maar zonder om te slaan hebben we ons tochtje kunnen maken. Vanaf het meer kon je prachtig zien hoe rondom de bergen Lake Tahoe omcirkelen. Best wel indrukwekkend. Op de terugvaart hebben we de kayak nog even het strand op gesleept om een frisse duik te nemen. En fris was het. Lake Tahoe is aan de koude kant. Toch hebben we het denk ik een half uurtje volgehouden. Na het opdrogen in de zon, de reis voortgezet en de kayaks weer ingeleverd.
Net rond die tijd had iedereen denk ik het idee om ook weer naar huis te gaan. En aangezien er maar 1 weg langs het meer loopt kun je je indenken wat dat betekent. Dikke file dus... Onderweg nog gestopt bij de supermarkt om in te slaan voor morgen, wanneer de rit naar Yosemite op het programma staat. Onderweg willen we dan ook nog stoppen in Bodie, een oud mijnwerker spookstadje.
Na de boodschappen het laatste stukje gereden en onderweg gestopt om te eten bij een steakhouse met uitzicht over Lake Tahoe.