San Francisco dag 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu San Francisco dag 1 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 1

Door: Bas en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Bas

31 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag ging de wekker alweer vroeg. Om 11.50u zou het vliegtuig naar San Francisco vertrekken. Om er op tijd te zijn moesten we een marge inplannen vanwege het drukke verkeer in de ochtendspits. Dit betekende dat om kwart over acht de taxi klaar zou staan bij het hotel. Voor die tijd nog snel even een koffie met croissant bij Little Collins, waar ze mijn naam inmiddels al kenden. We waren hier dusver elke dag al geweest.
Al met al viel het verkeer best mee en waren we ruim op tijd op het vliegveld. Bij het uitstappen stonden we voor vreemde baggage drop off balies die buiten stonden. Een vriendelijke meneer hielp ons bij deze zogenaamde express balies. Uiteraard werd voor deze dienst wel een fooitje verwacht, maar we hadden geen cash meer over. Gelukkig geen grote ramp, en onze koffers waren in ieder geval weg.
Het was een aardig lange vlucht, met minder beenruimte dan de vorige keer. Ook stond de airco vol aan, dus al snel werd het redelijk fris. Snel een dekentje gevraagd en toen ging het wel weer.
Op San Francisco aangekomen konden we snel door naar de aankomsthal en de koffers kwamen al snel op de band ploffen. Vanuit het vliegveld namen de trein naar downtown San Francisco en van daaruit een taxi naar het hotel. Het hotel waar we uitkwamen was een prototype van een motel uit de film. Beetje uitgewoond en toegang via een gallerij buiten. Bedden zien er wel prima uit en het is schoon. Prima verder dus. Aan de overkant even naar de supermarkt geweest en ons avondeten gehaald. Op het menu stond noodlesoep. Totale schade $ 2,60. Vanavond bijtijds het mandje in want we zijn weer drie uur terug in de tijd gereisd. Allebei best wel kapot na zo'n reisdag. Morgen op tijd weer wakker en dan deze gave stad verkennen! Slaap lekker!

• 31 Augustus 2016 - 07:35

Ria:

Handig toch die magnetrons op je hotelkamer!
    Geniet er van.

• 31 Augustus 2016 - 21:39

Vicki En Nick:

Goede food blog! Weet je zeker dat het geen culinaire rondreis is? Wij krijgen elke keer honger als we jullie blog lezen. Veel plezier! PS: Vicki heeft nu al heimwee naar California.