New York dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu New York dag 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu

New York dag 1

Door: Bas en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Bas

28 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Inmiddels al bijna 23 uur wakker. Even een klein berichtje over de eerste dag. Na 7,5 uur vliegen zijn we dan aangekomen in New York. Het duurde even voor we door de douane waren. In werkelijkheid 20 minuten, maar als je heel nodig naar het toilet moet lijkt dat uren te duren. Geen toiletten voor de douane.... Niet zo handig.
Na de sanitaire stop lagen de koffers al op ons te wachten en konden we naar de taxi plaats. Dat is super geregeld. Ook daar gewoon weer in line wachten tot je aan de beurt bent. In ongeveer 45 minuten waren we bij het hotel aangekomen. Precies de juiste tijd om in te checken. De kamer was alleen nog niet klaar want de manager was nog iets aan het doen... Wij kregen ondertussen een drankje in het restaurant aangeboden. Uiteindelijk kregen we de kamersleutel en vonden we tot onze verrassing een bed vol confett, rozenbladeren en kroontjes. Heel attent van het hotel! Na even kort in de kamer te hebben gezeten zijn we er snel op uit getrokken om een hapje te eten. Het voorgerecht was een hotdog bij Papaya King, aangeraden door Anthony Bourdain. Hij smaakte dan ook prima. Daarna de metro gepakt naar Greenwich om naar een koreaans restaurant te gaan. Helaas was daar een wachttijd van bijna 2 uur. Daar hadden we geen zin meer in dus zijn we in de buurt iets gaan zoeken. Vlakbij vonden we een leuk tentje waar we prima vis hebben gegeten. Vreemd was wel dat er steeds groepen mensen aan de overkant van de straat foto's stonden te maken. Bij navraag bij de serveerster bleek dat de buitenkant van het restaurant gebruikt was voor de serie Friends. Na het eten hadden we geen zin meer om naar de metro te lopen en die bloedhitte in te gaan, dus pakten we een taxi naar het hotel. 'S avonds is dat zeker aan te raden! Nu met de voetjes omhoog op bed en morgen weer vroeg op, want om half 9 hebben we the Top of the Rock geboekt.

• 28 Augustus 2016 - 07:16

Tanja:

Hiep,hiep,hoera,een jaar geleden een onvergetelijke dag gehad mijn kinderen gingen trouwen.van harte met jullie trouwdag.dikke kus.pa en ma

• 28 Augustus 2016 - 08:53

Ria:

Tanja was al vroeg op zie ik. Wij zijn wat later, maar daarom niet minder gefeliciteerd met jullie trouwdag. Maak er een onvergetelijke dag van. Net zo onvergetelijk als een jaar geleden. Geniet van Top of the Rock. Terwijl ik dit schrijf hebben jullie nog een paar uurtjes slaap te goed. Daar zullen jullie na gisteren ook wel aan toe zijn.