Road trip dag 9 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu Road trip dag 9 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu

Road trip dag 9

Door: Maaike en Bas

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Bas

14 September 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Vandaag konden we gelukkig Hollywood weer verlaten. Na snel een koffie bij de Starbucks te hebben genomen besloten we toch nog langs Venice Beach te gaan. Bas wilde dit graag zien omdat dit was nagemaakt in het spel GTA. Het leek inderdaad wel op het spel, maar toch was het ook wel een beetje vergane glorie. Op Muscle Beach stonden bodybuilders in een outdoor gym aan de gewichten te trekken en als je je over de boulevard wilde verplaatsen deed je dit op een skateboard, skates of op een beach cruiser. We hadden een uurtje parkeergeld betaald en dit was meer dan genoeg om de sfeer te snuiven. Langer hoefden we ook niet te blijven. Snel weer onderweg dus.
Dachten we dat LA inkomen lang duurde; Eruit duurde zowat nog langer. Eindeloos leek het te duren voordat we de bebouwde kom uit waren. Drukke wegen, chaotisch verkeer en geen mooie omgeving. Geen pretje dus dit stuk. Gelukkig konden we de chaos na een tijd achter ons laten en ging de rit ook weer langs het water. Na weer vele mooie kustlandschappen gezien te hebben kwamen we door het plaatsje Laguna Beach. Dit zag er leuk uit en we besloten dan ook om hier even te stoppen en te lunchen. Heerlijk mexicaans gegeten in een druk tentje met een geweldig uitzicht over de ocean. Na het eten nog even naar het water gelopen via een steile trap. We wisten niet dat we op een klein baaitje met strand uit zouden komen. Als we niet door hadden gehoeven was het hier prima toeven geweest!!
Helaas konden we niet te lang blijven want we hadden nog best wat kilometers te gaan. Het laatste stuk van de rit ging over de snelweg en was ook niet zo heel spectaculair. Toch waren we ook na zo'n lange dag reizen wel weer gaar toen we in het hotel aankwamen. Het was dus weer vroeg het bedje in.