Road trip dag 8 - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu Road trip dag 8 - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu

Road trip dag 8

Door: Maaike en Bas

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Bas

14 September 2016 | Verenigde Staten, Hollywood

Het is een tijdje stil geweest wat betreft onze verslagen, maar dat betekent niet dat we niks hebben beleefd. We hebben een aantal drukke dagen achter de rug waarbij we laat terug waren in het hotel en weer vroeg op moesten staan. De verslagen zijn er een beetje bij ingeschoten. Nu weer een beetje rust in de donder, dus dan kunnen we weer wat plaatsen.
Vandaag stond een rit van San Louis Obispo naar Hollywood op het programma. Ook deze rit voerde ons weer over de machtige Highway 1 naar het zuiden. Op papier niet de meest lange rit, dus konden we eerst een tussenstop maken om te ontbijten bij Frutiland la casa del sabor. En smaken deed het zeker. Een vers fruitmixdrankje, vergezeld door een paar blue corn fish taco's. Heerlijk!
Na het ontbijtje snel de auto weer in om richting het zuiden te cruisen. De uitzichten op dit stuk waren mooi, maar niet zo spectaculair als de eerste dag. De rit ging dus redelijk voorspoedig en we hadden iets minder stops dan de dag ervoor. Toch hakte de vermoeidheid er op een gegeven moment wel in en hebben we een stop gemaakt in Santa Barbara. Helaas konden we niet te lang blijven hangen, maar wat is dat een leuk plaatsje. Maaike heeft er in een vintage winkel leuke Ugg laarsjes weten te scoren en we hebben de benen even kunnen strekken. Heel veel leuke winkeltjes en een relaxed sfeertje.
Vanuit Santa Barbara ging het richting Malibu beach, waar we hoopten een paar foto's te kunnen maken van de iconische huisjes die op palen boven het strand staan. Echter voordat we daar aankwamen stuitten we op iets bijzonders. Maaike dacht al eerder vanuit de auto een iets gezien te hebben, maar een stukje verder zagen we het nog beter. Er zwommen dolfijnen vlak langs de kust. We konden gelukkig snel de auto langs de kant zetten om dit schouwspel beter te bekijken. Ondanks dat ze niet heel dichtbij waren hebben we toch goed kunnen zien hoe een groepje dolfijnen zich aan het vermaken was in het water. Supergaaf!
We hebben het gelukkig ook op film staan.
Na de dolfijnen doorgereden naar Malibu. Helaas door gebrek aan tijd niet heel goed kunnen kijken, maar wel een korte indruk gekregen van de kasten van huizen die pal op het strand staan. Wel heel apart dat deze dure huizen een oprit hebben die uitkomt op een snelweg. Maar dat schijnt normaal te zijn.
Eigenlijk was het plan om ook nog langs Venice Beach te rijden voordat we naar het hotel zouden gaan, maar daar was eigenlijk weinig tijd meer voor en we besloten door te gaan naar Hollywood. Hiermee kwam meteen een einde aan het leuke gedeelte van de dag. De indruk van LA en Hollywood die wij hebben gekregen is niet heel prettig te noemen. Het ging al fout bij het willen bereiken van het hotel. De hele stad stond vast en we hebben over het de laatste 3 kilometer bijna 2 uur gedaan. Echt niet normaal. Eenmaal in het hotel besloten we toch maar even richting Walk of Fame te lopen omdat we daar vlakbij zaten. Wat een kermis is dat zeg! Het ziet er zwart van de toeristen en iedereen die geen tourist is wil iets van je. Totaal geen prettige omgeving om je in te bevinden. We besloten om dan maar even snel iets te eten in het Hard Rock Café. Aangezien dit een keten is leek het ons een veilige keuze. Het eten was inderdaad niet slecht, maar helaas begon 5 minuten nadat wij plaats hadden genomen een live karaoke avond. En het volume stond redelijk hoog! Het was een komen en gaan van verschrikkelijke talenten! Hier snel maar weer weg! We waren er toen ook wel klaar mee en zijn rap naar het hotel gelopen om snel in bed te kruipen. Morgen een rit van Hollywood naar San Diego!