Road trip dag 7 - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu Road trip dag 7 - Reisverslag uit San Luis Obispo, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu

Road trip dag 7

Door: Maaike en Bas

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Bas

10 September 2016 | Verenigde Staten, San Luis Obispo

Yes, highway 1 here we come! Officieel beginnend en eindigend tussen de plaatsjes Leggett in het noorden en Dana point in het zuiden van California. Wij starten onze Highway 1 tour bij het kust plaatsje Monterey en rijden vandaag 222km verder naar San Luis Obispo.
Er wordt wel meer dan eens gezegd dat het een van de mooiste wegen in Amerika is. Natuurlijk hebben wij nog niet echt vergeliljkingsmateriaal, maar het moet toegegeven worden dat het niet een onaardig stukje rijden was.
Maar voordat we van start gingen, zijn we eerst naar Pacific Grove gereden om daar de 17-mile drive te ervaren. Een 17 mile rondrit langs de kust van het schiereiland met aan de noord kant Monterey en in het zuiden het Wassenaar van California; Carmel-by-the-Sea. Een mooi stukje natuur met ruige rotsformaties, bijzondere cypress trees...en veel, heel veel golfbanen, dikke huizen en natuurlijk altijd een flinke dosis Chinezen. Waar vind je ze niet?
Toch tussen al die Disney achtige tafrelen door hebben we nog zee otters, zeeleeuwen en herten gezien.
Vervolgens hebben we even uitgerust op het strand van Carmel wat werkelijk een plaatje was, ondanks dat het weer niet echt zijn best deed.
Daarna moesten we snel weer door want er stond nog een reis van meer dan 3 uur op de planning. Dat was dan zonder de foto stops berekend...en dat waren er te veel om op te noemen. Achter elke bocht was weer een foto waardig panorama view te bewonderen. De een nog mooier dan de ander. Op een gegeven moment besefte we ons dat we toch echt wel moesten opschieten wilde we nog voor midernacht aankomen bij het hotel. Een stop die we echter nog wel wilde maken was het zee olifanten strand. Inmiddels was de zon al goed doorgekomen en daar maakte deze vettige beestjes goed gebruik van. Opeen gepakt op het strand lagen ze daar lekker te zonnen. Na de nodige foto's starten we weer onze auto om aan een stuk door te rijden tot aan Morro Bay. Dit kleine vissershaventje hebben we niet meer bij daglicht kunnen bezichtigen, maar dat was ook niet nodig. We kwamen daar voor maar 1 ding en dat was Tognazzini's Dockside. Een visserij met restaurant midden in de haven.
Het interieur is niet om over naar huis te schrijven, maar de vis specialiteiten des te meer. Onwijs lekker gegeten en vriendelijke bediening.
Vanaf daar was het nog maar een klein stukje rijden. Eenmaal aangekomen op de hotelkamer was het snel broek uit en oogjes toe, want we waren toch wel heel erg moe.