Road trip dag 4 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu Road trip dag 4 - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu

Road trip dag 4

Door: Maaike en Bas

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Bas

06 September 2016 | Verenigde Staten, Oakhurst

Vandaag een mooie trip over de windy plains van de Sierra Nevada via het spookstadje Bodie (2560m) naar Yosemite National park (3031m) gemaakt. Een hoogtestage voorafgaand aan onze vakantie was wellicht geen overbodige luxe geweest. Onze oren hadden het zwaar te verduren met al dat klimmen en dalen over bochtige wegen. Nu uitgerust in het hotel in Oakhurst zitten onze oren nog dicht.
Met de zon op onze bol, een strak blauwe lucht en de wind in onze rug trokken we er al vroeg op uit om naar ons volgende bestemming in Oakhurst te rijden dat aan de andere kant van de Tioga Pass van Yosemite National park ligt.
De route bracht ons over de uitgestrekte hoogvlaktes van de Sierra Nevada waar we een koffie break namen in het plaatsje Bridgeport. Ongeveer halverwege de route. Bridgeport is niet groot, het grotendeel van de bebouwing is gecentreerd aan de hoofdweg van het dorpje, maar de locatie is werkelijjk waar prachtig. Omringt door uitgestrekte grasvlaktes zover het oog kan zien met op de achtergrond de Sierra Nevada mountains maken het een ideale setting voor een modern caowboy movie. En laten we nu net op Labor day worden verwend door een local rodeo wedstrijd. Okee, eerlijk toegegeven was het minder spectaculair dan verwacht (in de film is het altijd anders) het maakte het plaatje wel compleet.
Na de korte stop zijn we verder gereden naar Bodie dat vlak voor de Tioga pass bij Lee Vining ligt. Een lange kronkellige onverharde weg bracht ons naar het einde van de wereld. Althans, dat gevoel hadden we tenminste. Het bracht ons ver weg van de bewoonde wereld naar een plek waar praktisch niks groeide en de wind vrijspel heeft.
Bodie, een stadje dat zijn hoogtij dagen kende tijdens de goldrush, werd voor het laatst bewoond in 1942. Op het toppunt telde Bodie zo tussen de 7000 en 8000 inwoners, maar na het sluiten van de mijnen en de grote brand in 1932 is het er niet vanaf te zien dat het zo'n grote stad was. De enkele huizen die nu nog overeind staan zijn overgelaten aan het harde klimaat wat goed te zien is aan de vele oplap platen die door de Jaren heen tegen de huizen zijn getimmerd om de geure wind buiten te houden.
Hoewel Bodie een geode plek is om je sd kaart van je camera vol te krijgen konden we het niet lang maken aangezien we nog voor het donker bij het hotel wilde zijn. Dsu vervolgde we onze weg naar het Yosemite National park. Van daaruit was het nog 3 uur rijden tot aan het hotel. De weg bracht ons over get grootste gedeelte van het park, maar tijd nemen om te stoppen bij iedere mooie foto panorama zat er niet in. Dat doen we morgen. Nu eerst goed slapen. Het hotel is eigenlijk een soort Center Parks maar dan met een cabin look and feel. De kamer heeft 2 2-persoons bedden. Wel een beetje on-romantisch, maar stiekem toch ook wel fijn. Morgen een nieuwe dag en hopelijk zit het weer dan net zo mee als vandaag.

• 06 September 2016 - 08:40

Ralph:

Jaloers!!!!!!

• 07 September 2016 - 20:56

Tanja:

Wat heerlijk,dat jullie zo kunnen genieten.ook fijn dat je gebeld had deed mijn moeder hartje goed.love you en De Bas