San Francisco dag 3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu San Francisco dag 3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 3

Door: Maaike en Bas

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Bas

02 September 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag was onze laatste volle dag in San Francisco. Morgen halen we de auto op en vertrekken we richting Lake Tahoe.
De dag begon al weer vroeg, want om 9.10u vertrok de boot richting Alcatraz. Snel een broodje gesmeerd en toen de bus gepakt richting Pier 33. Bij de overstap van de bus maakten we een klein foutje. Het nummer klopte wel, maar er stond nog een x achter. Blijkbaar was dit een express bus richting downtown, zonder tussenstops. We zaten dus verkeerd. Op de kaart leek het een klein stukje wandelen, dus we besloten dat dan maar te doen. Het kaartje gaf echter niet aan dat we dan een enorme heuvel over moesten. Onze ochtendgymnastiek hadden we dus wel gehad. Het weer viel trouwens ook een beetje tegen. Zwaarbewolkt en een beetje motregen. Niet echt een dag waardig voor de Sunshine State dus.
Gelukkig waren we nog op tijd bij de pier om onze boot te halen. Alcatraz zelf viel ons een beetje tegen. Veel was in verval, en afgebroken huizen lagen al tientallen jaren als een hoop puin op het eiland. Het gevangenisgebouw zelf was wel weer interessant om te bekijken. Mega druk natuurlijk, maar toch kreeg je wel een goed beeld van de spartaanse omstandigheden in deze gevangenis.
Eenmaal terug aan wal zijn we langs de promenade gaan wandelen en hebben we fietsen gehuurd. Wat een verademing om niet alles te hoeven lopen. Op de fiets zijn we naar Soma Streetfood Park gereden om te lunchen. Dit park ligt letterlijk tussen een industrie terrein en een snelweg geklemd. Toch een hele leuke sfeer en een stuk of 15 foodtrucks waar we uit konden kiezen.
Met het buikje rond stapten we weer op de fiets om China Town te gaan verkennen. Het lijkt erop dat het slechts een marketing naam is om toeristen te lokken. De hoofdstraat is weinig authentiek en je vindt er veel winkels die troep verkopen. Daar toch blijven hangen en via Yelp een Vietnamees restaurantje gevonden. Het zag er niet uit, maar de mensen waren zeer vriendelijk. Bovendien smaakte het eten prima!
Na het eten weer op de fiets gestapt om naar het hotel te gaan. De kustroute is vlak, dus deze namen we. We kwamen op stukken die we nog niet gezien hadden en vooral het laatste stuk had niets meer weg van een grote stad. Het was bijna alsof je over de boulevard van een Brits kustplaatsje aan het fietsen was. In het hotel aangekomen gingen de kaarsjes al snel uit en zijn we ons bedje ingekropen.