San Francisco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu San Francisco dag 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Maaike en Bas Wardt - WaarBenJij.nu

San Francisco dag 2

Door: Maaike en Bas

Blijf op de hoogte en volg Maaike en Bas

01 September 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag voor het eerst wakker geworden aan bijna de andere kant van de wereld. De dame aan de balie van het hotel had ons gewaarschuwd dat er kans was dat er s ochtends mist zou kunnen zijn, maar een gooede nachtrust was daar de volgende dag niks van te zien.

La Luna Inn is een van de weinige hotels waar het ontbijt bij de prijs is inbegrepen, maar om eerlijk te zijn kunnen we het niet echt een ontbijt noemen. Het brood was oud, de jam niet om te eten en de koffie leek net slootwater. Daarom eerst maar eens even een goed koffie tentje opzoeken. Na wat gegoogeld te hebben vonden we wat op Union street. Lekker dichtbij dachten we nog, gewoon de eerste rechts en dan de derde links. Maar wat we ons niet besefte was dat een plattengrond helemaal geen hoogte aangeeft. Dus toen we de hoek omliepen en naar een bijna verticale weg omhoog keken moesten we toch even slikken. Na at getwijifeld te hebben zijn we toch de challenge aangegaan en dat hebben onze kuiten geweten. We voelen ze nog.

Niet alleen onze kuiten hebben het zwaar te verduren gehad ook onze voeten moesten er aan geloven. Hoe we het uteindelijk hebben gedaan weet ik niet, maar het is ons gelukt in totaal 25km te lopen. We hebben een mooi rondje gelopen door de stad. Van Union street zijn we via Fillmore street naar beneden gelopen langs Jepantown en the painted ladies richting Haight street, het hippie mekka van de stad. Alhoewel de scheidingslijn tussen hippie en zwerver soms moeilijk waar te nemen was. Maar goed ieder zijn ding.
Daar aan het einde van de straat bij het Golden Gate park is Amoeba records te vinden, een candy store voor iedere muzieliefhebber. We hebben in het voormalig bowlingbal center wat rond gesnuffeld tussen de oude ne nieuw platen en cd's en de store $90 armer verlaten. Gelukkig hadden ze een paar platen niet die ik graag wilde hebben anders was de schade nog groter geweest.

Van Amoeba records zijn we doorgegaan via het Golden Gate park naar Clement street waar we hadden gehoord dat je beter naar toe kunt gaan als je de Aziatische keuken wilt proeven. En het bleek inderdaad ook een goed alternatief voor Chinatown. We hebben geloof ik voor nog geen $20 ons buikje rond gegeten aan dim sum's.
Voldaan en afgepeigerd konden we geen stap meer zetten en hebben we de bus naar ons hotel genomen.

's Avonds hadden we nog het briljante idee om naar het centrum te gaan om de sfeer te proeven van het San Francisco nachtleven, maar dat liep al snel uit op een deceptie. Fishermans warf leek net een Disney attractie en de juiste bus naar huis nemen leek toch moeilijker dan gedacht (uiteindelijk hebben we de helft van de terugreis we meoten lopen). Maar ondanks dat hebben we vandaag een hele leuke dag gehad en enorm veel gezien. Op naar dag 2!

• 02 September 2016 - 16:36

Tanja:

Heb mijzelf erop betrap dat ik uitkijk naar jullie reisverslag.het lijkt net of ik een beetje ben mee gereisd.maar geen pijn aan de voetjes en kuiltjes dus een blije ma hier in Holland.veel plezier en tot de volgende.dikke kus ook aan de Bas